Grolier Midi dagboek Paperblanks

Meer afbeeldingen

Grolier Midi dagboek Paperblanks
€ 21,95

Schrijf de eerste review over dit product

Beschikbaarheid: Op voorraad

Grolier Midi is een subliem dagboek met een rood, bruine kaft met reliëf en goudkleurige details van het merk Paperblanks. Ook de rug van dit dagboek heeft reliëf waardoor het nog meer op een ouderwets leren dagboek lijkt. Dit dagboek is onderdeel van de Signature edition wat inhoudt dat de zijkanten van de pagina's prachtig bedrukt zijn en het dagboek meer bladzijden heeft dan normaal, namelijk 240 pagina's, oftewel 480 bladzijden. Het ivoorkleurige 120 gms papier is gelinieerd en heeft een regelafstand van 0,7 cm. De lijntjes zijn lichtgrijs van kleur. Het dagboek wordt gesloten met een zwart elastiek die aan de binnenkant van de achterkaft verstopt zit. Het dagboek bevat een roodkleurig aanwijslint en een vak aan de binnenkant van de achterkaft. Een prachtig dagboek, geschikt voor elke dagboekschrijver.
OF
Beschrijving

Details

Grolier Midi is een subliem dagboek met een rood, bruine kaft met reliëf en goudkleurige details van het merk Paperblanks en de Grolier Ornamentali serie. Ook de rug van dit dagboek heeft reliëf waardoor het nog meer op een ouderwets leren dagboek lijkt. Dit dagboek is gebaseerd op een boek dat oorspronkelijk is gemaakt in opdracht van Jean Grolier (1479 - 1565). Hij was een groot verzamelaar van prachtige boeken. Op zijn sterfbed bezat hij een van de grootste en uitgebreidste collecties boeken van die tijd. De meeste boeken in zijn bibliotheek is gemaakt in zijn opdracht, en de rest heeft hij aangekocht of gekregen. De meeste boeken werden gebonden door twee boekbinderijen in Parijs, in een stijl die omschreven wordt als "rustig en simpel, doch rijk en onbevangen". Het dagboek Grolier Midi is gebaseerd op een van Grolier's laatste grote aankopen, een met goud bewerkte, gemarmerd bruin leren creatie met een aaneengestrengeld design van enkele stroken en bloemen die ontspringen uit een enkele zespuntige ster. Dit dagboek is onderdeel van de Signature edition van Paperblanks, wat inhoudt dat de zijkanten van de pagina's prachtig bedrukt zijn en het dagboek meer bladzijden heeft dan normaal, namelijk 240 pagina's, oftewel 480 bladzijden. Het ivoorkleurige 120 gms papier is gelinieerd en heeft een regelafstand van 0,7 cm. De lijntjes zijn lichtgrijs van kleur. Het dagboek wordt gesloten met een zwart elastiek die aan de binnenkant van de achterkaft verstopt zit. Het dagboek bevat een roodkleurig aanwijslint en een vak aan de binnenkant van de achterkaft. Een prachtig dagboek, geschikt voor elke dagboekschrijver.
Extra informatie

Extra informatie

Kleur Bruin, Goud, Rood